NTT DATA Business Solutions | december 9, 2015 | 2 min.

Nortura vælger lokale SAP-kompetencer fra NTT DATA Business Solutions

I skarp konkurrence med andre globale konsulenthuse har NTT DATA Business Solutions vundet en vigtig ordre.

Nortura

Nortura, bondens eget selskab med sine 5,500 ansatte, skal flytte hele sin it-platform over på SAP. Projektet dækker alt lige fra økonomi, produktion og planlægning til indkøb, salg og rapportering.

“En fastprisgaranti, masser af SAP komptencer og en mangeårig erfaring med implementering i andre norske og internationale virksomheder med omfattende værdikæder var helt afgørende for os, da vi valgte NTT DATA Business Solutions”, fortæller direktør Terje Veblungsnes i Nortura. “Dette projekt er strategisk vigtigt, da det danner grundlaget for den videre vækst i Nortura samtidig med, at det skal erstatte en eksisterende, forældet it-platform. Vi har derfor valgt at arbejde sammen med de bedste!”

Nortura vil få en standard SAP-løsning. Tiden med skræddersyede løsninger er for længst forbi. 34 produktionsanlæg i Karasjok i nord til Egersund i syd skal i løbet af de næste tre til fire år gennemgå store forandringer. Nortura ønsker samtidig at have egne SAP konsulenter ansat for at sikre overleveringen og det fremtidige arbejde med løsningen i Nortura.

NTT DATA Business Solutions har mere 300 SAP-konsulenter ansat i Norden, og det vil være netop dette nordiske team, der nu skal til at arbejde med Nortura. Nortura har brug for en stærk kontrol med udgifterne og lokale kernekomptencer og har derfor valgt en it-leverandør, der arbejder ud fra samme strategi som de leverer egne løsninger: Lokale kompetencer giver tryghed.

Projektet vil løbe frem til 2019.