Jaarverslag – een terugblik op 2014

NTT DATA Business Solutions heeft als wereldwijd opererend bedrijf een goed jaar achter de rug. Vorig jaar stond ons 25 jarig bestaan centraal in het jaarverslag over 2013. Dit jaar draaide alles om  de buzzwoorden Industry 4.0, Internet of Things, cloud computing en big data. Versnelling is het waar het om draait in deze tijd. IT vind je in alles en globalisering, nieuwe technologieën en verhoogde concurrentie maken ontwikkeling een constante factor in ons vakgebied. NTT DATA Business Solutions had in 2014 een groot aandeel in het zetten van trends omtrent deze begrippen. Om een beeld te creëren wat ons het afgelopen jaar heeft beziggehouden lees je hier een terugblik op 2014, gebaseerd op het jaarverslag.

Het MKB voorop

Als grootste SAP leverancier voor het MKB heeft NTT DATA Business Solutions in 2014 haar focus op het midden- en kleinbedrijf weten te behouden. Dit was in het begin van het jaar niet makkelijk. De economische crisis trof het MKB de afgelopen jaren hard. Bedrijven moesten zichzelf weer op de rails krijgen en hierbij is samenwerking met andere partijen zoals NTT DATA Business Solutions op dat moment soms teveel van het goede. Toch leerden de eigenaren van het MKB dat adoptie van technologieën als werken in de cloud en Internet of Things essentieel zijn om de snelle ontwikkelingen bij te houden. Gelukkig wisten MKB’ers ons in de loop van het jaar weer te vinden en hebben wij het jaar positief kunnen afsluiten.

De relatie met SAP
In 2014 hebben we een nieuwe oplossing ontwikkeld om SAP HANA tegelijkertijd met een bestaande ERP installatie te kunnen laten lopen. We zijn de eerste SAP service provider die oplossingen voor de SAP S/4 HANA technologie ontwikkelt, terwijl de technologie zelf nog in de kinderschoenen staat. Onze relatie met SAP is wereldwijd aanwezig, maar toch hecht. Ieder land is verschillend en dit vraagt een flinke dosis coördinatie. Gelukkig kent elke lokale partij zijn markt en bijbehorende klantgroepen goed. Bij iedere ontwikkeling die SAP doorvoert zullen wij ons aanpassen en op zoek gaan naar een nieuwe markt, we willen tenslotte voorop blijven lopen. NTT DATA Business Solutions_jaarverslag

Potentie van IT

In de huidige samenleving is IT al onmisbaar. Of het nu gaat om persoonlijke afhankelijkheid van digitale apparaten of op zakelijk vlak: we kunnen niet zonder IT. Op afstand communiceren en werken, alles zit verpakt in netwerken. Er is bijna geen bedrijf dat zich afzijdig houdt van deze ontwikkelingen. Efficiëntie staat hierbij voorop, zoals gebruik maken van één portal waarin contracten, dashboards en contactmogelijkheden te vinden zijn. Bovendien past de vraag uit de markt zich snel aan wat nieuwe tools en manieren van werken kunnen bieden. Daar komen als vanzelfsprekend risico’s bij kijken. Bij NTT DATA Business Solutions houden we het tempo van de ontwikkeling goed bij en gaan we mee met veranderingen. Uitstekende expertise is essentieel om deze bedrijven op weg te helpen en risico’s tot een minimum te beperken.

Graag informeert NTT DATA Business Solutions jouw over onze plannen voor 2015 en hoe wij jouw onderneming op weg kunnen helpen met SAP oplossingen.

Our experts are keen to stay up to date with new developments and always share their insights, knowledge and opinions from all around the world. They cover a wide range of IT and business-related topics, including SAP and industry expertise as well as management issues. Most of them have gained many years of experience in the area of SAP - always close to the customer. That’s why they know the requirements of the market, of our customers and their customers’ customers/ partners. Get inspired and contact us if you would like to talk to them directly.

Have questions? Please contact us.